Ahad, 30 Oktober 2011

madah cinta




Jujur dikatakannya jujur, baik dikatakannya baik,
Sehingga diriku lemas, dalam arus percintaan,
Kerana terlalu menyayangi dan mencintainya,
lalu bersemi cinta semusim.

Jangan kau kata ku dusta, kerana tiadamu tiada cinta,
Di hati yang usang merana, kau tiada aku gelita,
Mencari sudah sinar kelana,
di merata alam buana

Diriku ini hanya untukmu, biarpun seribu rintangan menanti,
Biarpun sejuta halangan menunggu,
akan ku tempuhi semua itu bersamamu kasih,
demi abadikan cinta nan suci.

Semenjak berkasih, berbagai dugan,
Gelora cinta diharungi segalanya,
biar ku tunggu di bahtera idaman, buat tangkai di pulau harapan,
kan bersatu buat selamanya.

Kasih dan cintaku padamu tetap utuh walau terkadang,
 badai ombak menerjak masuk,
menjatuhkan aku buat seketika,
namun cintaku tiada berpaling arah demi kasihku.

Aku amat mengasihimu, mendambakan kasih kita,
kukorbankanjiwa dan ragaku, demi panahan arjunamu,
 menahan rindu dan menepis dugaan
 yang datang menghambat cinta suci.


             Sayang,
hanya denganmu, kan kubisa teguk erti lautan kasih rindu,
 dan sayang yang tulus,
pasti rinduku tak terubat selamanya,
setelah kemaruk cinta nan murni yang abadi.

Engkaulah titisan dewa-dewi,
yang membuat anyaman permaidani di istana jiwaku,
 merdu suaramu, bagaikan alunan kidung syurgawi,
mengalir manja ke dalam jiwaku.

Pernah kukatakan dulu,
hidup ini indah walau tanpa cinta, namun aku bisa bahagia.
Kini ku mengerti,
dirimu adalah pelita yang menyinari hidup buat hari mendatang.

Walaupun dirimu kini jauh dariku,
 namun bisikan cintamu sering lewat pada angin malam.
Hidup ini bukan lagi dalam mimpi.
 Kini dirimu kembali ke alam reality.

 Kedamaian jiwa yang kita berdua kecapi hari ini
adalah hasil dari ketulusan nurani kita
dalam melayari bahtera kasih sayang. 
Ku doakan  kita berdua kekal bahagia.

 Saat aku merindukanmu,
kau hadir bersama dambaan kasih.
Kuimbas kembali kenangan cinta kita, bersama memori indah. Alangkah manisnya jika kau disisiku saat ini.



Keunggulan cinta, ketulusan jiwa,
telah lama memukau kalbuku untuk mempesona.
Keharuman wangian kasihmu
telah berkurun lamanya bertakhta di jiwa ini.
Aku cinta padamu.

Pabila hati ini merinduimu,
aku dapat merasakan betapa begitu kuatnya
ombak cintaku ini pada dirimu. Betapa sepinya hidupku,
 umpama pungguk yang rindukan bulan.

Ku coretkan hasrat kepadamu,
 bahawa dikaulah cinta pertama & terakhir buat diri ini.
Satu masa nanti, akan kupaterikan pengakuan ini,
menjadi saksi kasih bersemi.

Izinkan diri ini menghiasi kamar hatimu
dengan wangian cinta yang senantiasa harum semerbak.
 Bunga-bunga cintaku ini sentiasa mekar mengharum,
 buatmu yang jauh di sana.

Buat pertama kalinya aku dapat merasakan betapa
bahagianya hidupku ini dengan hadirnya dirimu di sisiku.
hatiku kembali berbunga kasih.
Cintaku hanyalah buat dirimu.

Andai dirimu mengerti perasaan di hatiku ini..
pasti kau akan menyedari betapi hatiku merinduimu.
Setiap detik kurasakan begitu lama,
dirimu sentiasa ku nantikan.



Kau kesayanganku,
hari-hari yang berlalu tanpa dirimu kurasakan begitu hambar. Datanglah sayang padaku walaupun hanya dalam mimpiku.
Tanpa dirimu, siapalah aku.

Hadirnya dirimu dalam hidupku ini
memberi satu suntikan semangat
untuk aku terus tabah dalam melalui liku-liku hidup.
Takkan aku biarkan dirimu berlalu jauh dariku.

Gejolak yang melanda hatiku ini tak dapat kubendung lagi.
Akanku karang nyanyian lagu rindu,
Akan ku titip bait-bait asmara ini, hanya buatmu…
sayangku takkan berubah.

Dikau yang ku panggil sayang,
masih berlegar di benakku akan kata-kata pujukanmu,
tatkala kita begitu asyik mematri janji setia.
 Akan ku pertahankan cintaku ini.

Biarpun sehingga ke akhir hayat,
akan ku pertahankan sayang dan rinduku ini buat dirimu. Ketahuilah olehmu,
ia tidak akan bermakna tanpa pengorbanan antara kita.

Sayangku,
 kasih sayang yang dikau curahkan buat diriku
akan tetap aku kenang dalam sanubariku.
Tidak akan kubiarkan ia layu,
akan kubajai dengan kejujuran hati.



Apabila diri ini terkenangkan dirimu,
akan kupejamkan mataku ini..
lantas aku membayangkan detik-detik indah
 yang pernah kita ciptakan bersama suatu ketika dulu.

Setiap malam aku merenung ke dada langit,
 kulihat bintang-bintang bergemerlapan di sana.
 Aku bahagia kerana ku tahu saat itu
 bukan hanya kau malah dirimu juga merindui.

Minggu yang indah,
 terlukis tiada mahu terhapus,
menangkap sebuah keceriaan di hatimu,
 menjerat aku untuk berlaku rindu bersamamu,
mengolah ayunan kasih nan abadi.

Kan kupetik awan kelabu, kugapai langit nan biru,
 kan kusematkan di jiwamu, akulah kekasihmu,
meneroka sinar cinta,
mengharapkan kebahagian di jambangan kasihmu.

Hadir cintamu satu anugerah nukilan jiwa nan manis,
 hadirnya pengubat lara,
penyeri asyik di sanubari, berpaut di tangkai hati,
 rimbunan kasih bermekar di hati kita.

Sayang,
 hadirmu membuatkan hariku bersinar kembali,
hati gundah jadi ceria, kabut semalam bertukar hala,
 rona wajah bertukar warna,
mengulit kerinduan sepanjang musim.


Ketahuilah olehmu sayang,
dikau umpama bintang bergemerlapan justeru menambat hatiku. Aku amat mencintaimu,
tak pernah aku menyangka untuk merinduimu sepanjang waktu.

Melarik malamku bersama mimpi indah.
Menentang dingin bersama bintang.
Menghalang angin bersama bayangmu..
 kau kan terus kusemat, dalam sanubariku buat selamanya.

Dengan segala keajaibannya,
engkaulah keindahan yang membuat aku tak mampu lagi memejamkan mata.
Tiap saat,
lintasan bayangsnmu pasti menjelma,
bagai imbasan putera

Akan kurenangi lautan beku, akan kugapai awanan salju,
akan kuredah belantara hulu,
demi menawan cinta di hatimu sayang.
 Akulah seorang pemburu cinta yang setia.

 Dalam kesunyian ini, akan kususul dan kukutip,
bintang-bintang yang jatuh, akan kugilap cahaya suria,
kerana kutahu,
kau pastinya menghargai nilai kasih tulusku.

Biar sejuta wajah yang kutemui,
 namun keikhlasan nalurimu telah merungkai jiwa ini untuk terus menyayangi dirimu seadanya.
 Aku pasti tidak silap dalam meyintaimu.

Malam yang kian sepi,
aku kini sendiri menghitung sejambak kasihmu
bertemankan kerinduan.
Memori indah kita akan kuabadikan selamanya
buat pengikat kasih yang di damba.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan